Cuando nos decidimos a
hacer una foto es porque algo ha llamado nuestra atención. Pero, exactamente,
¿qué?, ¿qué es lo más relevante de la escena?. Ésta es la primera
cuestión que debemos resolver: El encuadre. Encuadrar significa
aislar, recortar, decidir qué es lo esencial y prescindir de lo superfluo.
Lo primero es situarnos
en la escena, decidir nuestra posición en relación al motivo y a la ubicación
de la fuente de luz (Sol). Inmediatamente después, hemos de valorar la
atmosfera, el fondo, la forma, la profundidad, los colores, el movimiento…
Decidir un encuadre es,
básicamente, una cuestión de intuición y experiencia; pero hay algunas normas y
detalles técnicos que debemos considerar:
When we decided to make a photo is because something has caught our attention. But exactly what?, what is the most relevant of the scene?. This is the first question we must resolve: The frame. Framing means isolate, trim, decide what is essential and ignore the superfluous.
The first is place ourselves in the scene, decide our position in relation to the point of interest and the location of the light source (Sun). Immediately after, we evaluate the atmosphere, the background, the shapes, the depth, the colors, the movement ...
Decide a frame is basically a matter of intuition and experience, but there are some rules and technical details to consider:
The first is place ourselves in the scene, decide our position in relation to the point of interest and the location of the light source (Sun). Immediately after, we evaluate the atmosphere, the background, the shapes, the depth, the colors, the movement ...
Decide a frame is basically a matter of intuition and experience, but there are some rules and technical details to consider:
Conocidas estas normas basta acercarnos a la obra de Alexander Rodchenko o Garry Winogrand para comprender la ley general de la fotografía: las normas están hechas para interpretarlas. Winogrand solía decir: “Si veo algo familiar a través del visor, intento cambiarlo”
Known these rules just approach the work of Alexander Rodchenko or Garry Winogrand to understand the general law of the Photography: the rules are made to interpret it. Winogrand used to say: "If I see something familiar through the viewfinder, I try to change it"